Zmiana ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wprowadza ułatwienia dla obywateli, którzy chcą być informowani o zmianach w zakresie planowania przestrzennego.
Wcześniej wymagało to systematycznego śledzenia Biuletynu Informacji Publicznej Urządu Miasta i Gminy Gniew, gdzie publikowanych jest mnóstwo różnych informacji. Zmiana ww. ustawy wprowadza możliwość wystosowania wniosku do Urzędu w sprawie przesyłania informacji za pomocą poczty elektronicznej informacje o każdorazowym udostępnieniu w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w siedzibie Urzędu dokumentów związanych z planowaniem przestrzennym miasta i gminy.
Taki wniosek może złożyć każdy, do czego gorąco zachęcamy. Można to zrobić na 2 sposoby – składając tradycyjny wniosek w wersji papierowej bezpośrednio w Urzędzie Miasta i Gminy Gniew lub przesyłając go w wersji elektronicznej przez system ePUAP. Poniżej wzory i instrukcje.
1. Wersja tradycyjna
Wniosek należy złożyć bezpośrednio w Urzędzie Miasta i Gminy Gniew lub przesłać pocztą na jego adres. Wzór do wypełnienia można znaleźć pod tym adresem: www.stopspalarnigniew.pl/wniosek.pdf

Wniosek, oprócz treści, musi zawierać imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz adres e-mail na który chcemy aby były przesyłane informacje.
II. Wersja elektroniczna
Druga możliwość to wysłanie wniosku w wersji elektronicznej, przez Internet, za pomocą systemu ePUAP. Najprościej jest zacząć na stronie www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne

Po kliknięciu „Wyślij pismo ogólne” należy się zalogować przy pomocy wybranej metody logowania (np. przez aplikację mObywatel, Profil Zaufany, bankowość internetową).

Po zalogowaniu przechodzimy do wypełniania pisma. Zaczynym od wybrania odpowiedniego urzędu w pierwszym polu. Należy wpisać „Urząd Miasta i Gminy Gniew”.

Wybieramy rodzaj pisma „Wniosek”, tytuł „Wniosek”, a w treści wpisujemy:
Na podstawie art. 52 ust. 8 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2023 r., poz. 1688) zwracam się z prośbą o informowanie o każdorazowym udostępnianiu w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie Państwa Urzędu, a docelowo w Rejestrze Urbanistycznym informacji, o których mowa w art. 52 ust. 1-5 wyżej przywołanej ustawy, w szczególności dotyczących planu ogólnego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na adres e-mail: [TU WPISUJEMY NASZ E-MAIL]
Następnie przewijamy stronę, sprawdzamy na dole swoje dane kontaktowe i klikamy „Dalej”.

Na kolejnym ekranie pojawi nam się podgląd pisma:

Sprawdzamy czy wszystko się zgadza i przechodzimy do podpisu

Klikamy przycisk podpisywania

Potwierdzamy…

…i gotowe!

Z góry dziękujemy wszystkim za przesłanie wniosków!